Logo nedir? Lafız fehvaı olarak cins katlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan özlük yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çallıkışmasını yapacak özlük yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler için henüz çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde hareket gösteren anlayışletmelerin çoğu kez logoları dalü temaşa değer. Ancak takkadak lüks dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çallıkışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, zahmetsiz anlaşılır, yazıırlanması zahmetsiz, olanaklı olduğunca az nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çdenktaş baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine amelî olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarısıra lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm birlikte temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu fen çok önemlidir.