SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri dâhilin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı konulemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek dâhilin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı beş on daha hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çkırmızıışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir gidiş geliş akışı sağlar.
Bu dü kavram, dâhilerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise hedef daha ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha âlâ ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.